Skab en Profitabel Podcast på 4 uger der løser dine content-udfordringer FOR GOOD

Undgå at smide penge, tid og ressourcer direkte ud af vinduet ved at følge opskriften på, hvad du helt præcist skal gøre, for at din (kommende) podcast ikke ender som en bragende fiasko, men i stedet sælger og fodrer dine marketingkanaler med engagerende indhold. Jeg lærer dig hvordan:

Modul 1:

5 essentielle grunde til din podcast forvandler loyale lyttere til trofaste kunder.

Denne Mini-masterclass henvender sig primært til marketing-ansvarlige i B2B, som ønsker at skabe en leadgenererende podcast. Men lad mig pointere – mange af principperne går igen og derfor kan du sagtens lade dig stærkt inspirere, hvis du ønsker at skabe en branded podcast. Mens vi i starten sætter forventningerne og kridter banen op, får du tilsidst i modulet det længeventede svar på, hvorfor din (kommende) podcast forvandler loyale lyttere til trofaste kunder.

 

Modul 2:

De 4 essentielle overvejelser før i starter en podcast (Spring ikke over!)

Vi har allesammen gjort det. Smidt tusindvis af kroner ud af vinduet på impulsive beslutninger eller en naiv tro på at lige præcis den her (indsæt selv strategi) kan være det som får kunderne til at valfarte til butikken. Det er menneskeligt at søge quick fixet, men historien har vist igen og igen, at det er det lange seje træk der skaber bæredygtige resultater.
 
Derfor er jeg også hudløs ærlig fra start og fortæller hvilke overvejelser din virksomhed skal have tænkt godt og grundigt i gennem.
 

Modul 3:

Sådan skaber du et engagerende koncept som rammer målgruppen lige i solar plexus

En podcast uden et koncept derimod. Det er som at træde ind i en butik med både dåsetun, boremaskiner og surround-sound anlæg på hylderne. Det er som at forvente en michelin-oplevelse, men i stedet ende med frysepizzaer på tallerken. Det er som åbne døren til en Ferrari og forvente et brøl, men i stedet blive skuffet af en spindende C1 motor. Det er skuffende, forvirrende og den direkte vej til fiasko.
 
Derfor skal vi tale om, hvordan du skaber et engagerende koncept, som tiltrækker lige præcis den målgruppe, du ønsker at ramme. 
 

Modul 4:

Fang og fasthold lytterne med P.A.R.-modellen

Nu har vi fået bygget konceptet. Nu skal vi til den næste vigtige del. Nemlig hvordan du skræddersyer episoderne, så du har lytterne med hele vejen fra A-Z. I sær det første minut er helt ekstremt afgørende, for her skal du ha’ fortalt hvad lige præcis denne episode handler om, hvorfor lytterne skal blive hængende og hvad de helt konkret får ud af at lytte med.
 
For står det ikke soleklart for nye lyttere af en ny podcast, så finder de sgu bare et andet show, som på fremragende vis fortæller, hvorfor de skal bruge deres meget dyrebare tid på at lytte med.
 

Modul 5:

Sådan får du maksimal eksponering ud af en enkelt podcastepisode

Jeg ser alt for mange podcast som svæver rundt for sig selv i det auditive univers uden at være en fastforankret del af marketingmixet. Hvis ikke du formår at synliggøre podcasten og bruge den i markedsføringen, så vil du uden tvivl komme til at føle, at det hele har været spild af tid.
 
Den skal ud at leve og derfor vil jeg fortælle dig nu, hvordan flere af mine kunder og jeg selv bruger podcastmediet i både vores salg og marketing.
 

Modul 6:

Sådan podcaster du i en travl og proppet kalender (.. og hvad med herfra?)

Så er det sgu det sidste modul! Vi har været i gennem konceptudviklingen, hvordan du strikker episoderne sammen og hvordan du maksimerer indholdet af en podcastepisode.
 
Men et spørgsmål jeg oftest får er: Hvordan finder vi lige tiden til at podcaste i en allerede stopproppet kalender? Det vil jeg i dette sidste korte modul give dig en helt konkret køreplan for, mens vi tilsidst også får helt styr på, hvor du skal gå hen for at finde det rette udstyr samt alt det andet der høre med til at skabe og udgive en podcast. Vi ses på powerpointen.
 

Har du brug for hjælp til det næste skridt? - Book 30 min. uforpligtende sparring

Det første skridt mod din virksomhed kommende podcast starter her. Book 30 min. uforpligtende sparring og Jakob vil fortælle dig, hvordan du kommer i gang ved at guide dig gennem:

Hvad siger vores kunder?

Det siger LAZZAWEB om vores samarbejde

“Jeg har haft fornøjelsen af at producere fem podcast i samarbejde med Jakob. Det har været en sjov og lærerig proces. Jakob er ikke bange for at dele ud af hans viden, og det har b.la. resulteret i at vi inhouse, har fået opgraderet vores udstyr.

Vi står nu tilbage med et unikt og professionelt produkt samt med medarbejdere, der er vokset markant i relation til personlig udvikling. Vi var ikke kunne lykkedes på egen hånd, og er derfor superglade for Jakobs kompetencer.”

portræt af lazzaweb ceo

Patrik Lazzarotto

Founder & CEO ved LAZZAWEB

Det siger TACK International om vores samarbejde

portræt af Marie Kongsted

Maria Kongsted

TACK International

“Jakob har fra første dag forstået vores ideer og visioner bag begge koncepter. Podcastene lever til fulde op til alle vores forventninger. Jakob er nærværende og nysgerrig og dette skinner igennem, når han møder dem, som han skal interview til vores podcast.”

Det siger "Udsendt af Danmark" om vores samarbejde

”Vores samarbejde med Jakob har været enormt givende. Han arbejder næsten nådesløst på opgaven og opnår virkelig at få veteranernes fortælling frem på en god og informerende måde. For flere af veteranerne har det virket næsten terapeutisk at fortælle om det, de har været igennem. Derfor er de dybt taknemmelige over for Jakob.  Vi har ikke fortrudt det ét sekund, at vi indgik et samarbejde med Jakob.”

Jimmi Schoubo Povlsen

Jimmi Schoubo Povlsen

Stifter af Veterankortet.dk

Det siger Frie Selvstændige om samarbejdet

christian jensen frie selvstændige hånden på kogepladen

Christian Andreas Jensen

SoMe & Contentansvarlig hos Frie Selvstændige

“Vi har haft et forrygende samarbejde omkring Hånden på kogepladen, hvor vi er lykkes med at skabe unikt og kreativt indhold, der ræsonnerer hos målgruppen, og som samtidig er i tråd med det, vi i Frie Selvstændige kan hjælpe dem med.

Jakob har med sin viden og sit engagement bidraget til at gøre processen inspirerende, lærerig og nem, så vi nu står med en gennemarbejdet produktion, der er blevet taget godt imod, og som vi er stolte af.”

hør NOGLE KREATIONER

TAck talks

lazzaweb

TACK TALKS er en podcast produceret af TACK International i samarbejde med Ugli Fruit Productions.

TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for hovedområderne uddannelse og udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå deres mål – og mere til. Ligesom TACK har spillet en vigtig brik i mange menneskers personlige udvikling og karriereløft.

Et podcast om skalering af virksomheder.
Du får en 360 graders indsigt i udfordringerne ved kraftig skalering af virksomheder. Det gælder alt inden for marketing, funding, kultur, arbejdsprocesser, ledelse og meget mere.

Arbejder du i en virksomhed i vækst, så er podcasten en “must-hear”.



business danmark

frie

Hvordan styrker du din performance på jobbet og
øger din markedsværdi? Det får du masser af bud på, når en række spændende danske personligheder gæster podcast-serien Business Lounge til en inspirerende snak om personlig og faglig udvikling.

Business Danmarks podcast er for alle, som har et kommercielt mindset og interesse for forretnings- og selvudvikling. Business Lounge udkommer 10 gange om året.


“Hånden på kogepladen” er en ærlig og ufiltreret podcast Fra Frie Selvstændige om livet som selvstændig. Her taler vi om de sårbare emner og udfordringer, de fleste selvstændige kan genkende i deres egen hverdag.

For selvom livet som selvstændig rummer mange gode oplevelser, er det også vigtigt at turde tale om frustrationerne, refleksionerne, og alt det, vi ofte sidder alene tilbage med.

Skal vi også skabe en podcast til din virksomhed?

Vi kan hjælpe dig og din virksomhed til at få succes og masser af købeklare, varme leads med en podcast. Vælg mellem:

Den totale løsning

Til jer der går all-in og får produceret kvalitetsindhold, der kan bruges på tværs af alle marketingkanaler

 I den totale løsning får i:

Skræddersyet koncept

Forberedelse af episoder

Professionel redigering

Content til øvrige marketingkanaler

YouTube episoder

Professionelle videoteasers eller
skarpe audiograms

Rådgivning

Logodesign

Jingle og meget mere

Podcast til intern kommunikation

Den eneste rigtige vej til at optimere kommunikationen internt i jeres virksomhed. Onboarding, Strategi eller Uddannelse – vi har løsningen her!

I den interne får i:

Konceptudvikling

Tilrettelæggelse af episoder

Produktion af op til 10 episoder

Professionel redigering

Opsætning og distributionen

Opfølgning

Rådgivning

Logodesign

Jingle og meget mere

Tiltræk kunderne, og styrk jeres brand med en podcast

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvorfor er podcasting blevet så populært
  • Hvorfor podcasting virker så effektivt
  • Hvor mange, der lytter til podcast herhjemme

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
whiterpaper podcast

Få alt at vide om podcasting!

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING