- Hvorfor skriver du indlæg på LinkedIn?
- Hvorfor sender du nyhedsbreve ud?
- Hvorfor skriver du blogposts?
De 3 forudsætninger - Let's go!
De 12 episoder fik skrevet fængende overskrifter og beskrivelser som fanger og engagere lytterne.
Episoderne blev filmet, så der hver uge kan udgives min. 2-3 opslag på sociale medier med fængende shortform-videoer.
Episoderne udgives også på YouTube og shortform-indholdet deles også på YouTube Shorts.
Hver episode henviser og linker til Sørens nyhedsbrev.
- Hver episode får skrevet sit helt eget blogindlæg, som ikke bare pryder websitet med engagerende content, men også øger chancen gevaldigt for, at der kommer besøgende fra Google (på længere sigt).
“Podcasten er udgivet og nu er vores rapport også kommet så vi er klar til at bruge dem. Vi har lavet artikler til at understøtte alle podcast episoderne og de skal også på vores hjemmeside som en ”ressource” (ligesom whitepaper” så de er nemme at finde.
Episoderne kommer til at blive promoveret på social henover de næste par måneder/uger, vi skal bruge dem i nurture flows og til leads og kunder i personlig outreach.”
Okay, den allersidste ting, før vi går videre
- Genererer Leads: Skaffer nye potentielle kunder eller interesser til virksomheden.
- Øger Brand Awareness: Forbedrer kendskabet til og opfattelsen af virksomhedens brand.
- Fremmer Engagement: Øger interaktionen og loyaliteten blandt nuværende kunder eller lyttere.
- Støtter Salg: Bidrager direkte eller indirekte til en stigning i salget.
- Styrker Positionering: Hjælper med at positionere virksomheden som en autoritet inden for dens felt.
De kortsigtede gevinster
Du kan se herunder, hvordan 3 tilfældigt plukkede videoer fra mine egne samt kunders podcast performer:
-
Opsæt din hjemmeside med GA4: Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du sørge for, at din hjemmeside bruger Google Analytics 4. Det er nemt at oprette en ny GA4-ejendom fra din Google Analytics-konto.
-
Brug events til at spore interaktioner: I GA4 måles alt som events. Det kan være alt fra sidevisninger til link-klik. For at se, hvordan lyttere interagerer med dit site efter at have lyttet til din podcast, kan du oprette specifikke events, f.eks. klik på et link, du nævner i din podcast.
-
Spor hvor besøgende kommer fra med UTM-parametre: Hvis du deler links til dit website i din podcast eller på sociale medier, tilføj UTM-parametre til disse URLs. Så kan du i GA4 se præcis, hvilke besøgende der kommer fra din podcast.
-
Følg op på rapporten ‘Brugeracquisition’: Denne rapport viser dig, hvor dine besøgende kommer fra – f.eks. direkte trafik, sociale medier, eller søgemaskiner. Hold øje med ændringer her, efter du har udgivet podcastepisoder.
-
Analyser engagement: Brug ‘Engagement’ rapporten til at se, hvordan dine besøgende interagerer med dit site. Ser du højere engagement (som sidevisninger eller tid på site) fra brugere, der kommer via din podcast? Det er et godt tegn!
De langsigtede gevinster
Nu ved jeg ikke, om jeg træder dig over tæerne, men..
Jeg havde lige fået løn og min promille var langt over 1,0 grundet en spontan tur på den lokale bodega.
Jeg var gået ind og ud af butikken flere gange. Mærket lidt på bukserne. Følt behageligheden i dem – og gået igen.
Jeg har fået fortalt igen og igen fra familie og venner, hvor behagelige bukserne er.
- Jeg har også fulgt de 3 founders gennem længere tid og synes (stadig) de er mega seje.
Værsgo - Tools du kan bruge til at måle på podcasten
- Spotify for Podcasters: Spotify giver podcastere adgang til detaljerede lytterdata, inklusiv antal afspilninger, lytternes demografi, og i hvilke geografiske områder din podcast lyttes til.
- Apple Podcast Connect: Ligesom Spotify tilbyder Apple Podcast Connect indsigt i din podcasts performance på deres platform. Du kan se tendenser i abonnementer, gennemsnitlig lyttertid pr. episode, og meget mere.
- Chartable: Chartable er et værktøj, der går et skridt videre ved at spore din podcasts rangeringer på tværs af flere platforme, samtidig med at det tilbyder detaljerede analytics om lyttervækst og engagement.
- Hosting Platform: Uanset hvilken hostingplatform du bruger til din podcast (f.eks. Libsyn, Buzzsprout, Anchor), vil de fleste tilbyde nogle form for analytics. Disse data kan inkludere alt fra samlede afspilninger, downloads pr. episode, til lytteradfærd.
Du kan også lytte til PodcastGuiden, hvor jeg uge efter uge deler ud af mine bedste tips og tricks til at starte en succesfuld podcast.
Ha’ det helt fantastisk!