Derfor er B2B content IKKE kun forbeholdt LinkedIn

“Vi skal være der hvor vores kunder er.”

Det er blandt de mest udvandede marketing-floskel i historien. Og alligevel insisterer B2B-virksomheder på at oversætte den til: “Vi skal være på LinkedIn. Og kun LinkedIn. Og vi skal være så professionelle at vi glemmer at være mennesker.

Men hvad nu hvis jeg fortalte dig at den samme CEO der godkender dit 7-cifrede tilbud, også ligger i sengen og griner af fails på TikTok kl. 22:27 en tirsdag aften? Hvad nu hvis jeg fortalte dig at den samme marketingchef der læser din dybdegående case study på LinkedIn, også ser Instagram Stories fra sin yndlings-influencer i frokostpausen?

Dette blogindlæg insisterer på at overbevise dig om, at B2B IKKE er forbeholdt LinkedIn.

Folk checker ikke deres personlighed af ved indgangen til kontoret

De har et liv, de har humor, og de har en smartphone fyldt med de samme apps som alle andre. Og hvis du kun kommunikerer med dem i den sterile, professionelle kontekst på LinkedIn, så misser du 90% af mulighederne for at bygge en relation, skabe tillid og differentiere dig fra konkurrenterne.

Autenticitet uden humor er bare kedelig ærlighed

B2B-virksomheder er blevet besat af ordet “autenticitet”. De tror, at det kun betyder at dele deres “rejse” og være “vulnerable”. Men autenticitet uden personlighed ender oftest som corporate therapy. Ægte autenticitet inkluderer også din humor og de ting der får dig til at grine. Hvis dit brand ikke kan få folk til at føle noget, så misser du en stor chance for at blive husket.

Humor er ikke uprofessionelt – det er et tegn på selvtillid. Det viser at du er så sikker på din faglighed at du ikke behøver at gemme dig bag corporate speak og PowerPoints. Det viser at du er et menneske der taler til andre mennesker.

Autentisk content fordelt på flere platforme, bliver din overlevelse

En podcast-episode der kun bliver til et LinkedIn-opslag er spildt potentiale. Den samme samtale kan blive til 15+ content pieces:

  • LinkedIn: Den faglige case study med data og resultater.
  • Instagram: Behind-the-scenes klippet med en joke der ikke kom med i den endelige version.
  • TikTok: Det provokerende statement der får folk til at stoppe scrolling og tænke “hvad sagde han lige der?”

 

Samme kerne-indhold, forskellige vinkler, tilpasset hver platforms DNA. 

Das Konklusione: Stop med at være så forbandet professionel

Din B2B-målgruppe er ikke kun på LinkedIn. De er overalt. Og de er trætte af kedeligt, generisk B2B-indhold. De vil have personlighed, de vil have humor, og de vil have en grund til at huske dig.

Så stop med at tænke i platform-siloer og start med at tænke som et mediehus. Stop med at være så forbandet professionel og start med at være et menneske. Og for guds skyld, stop med at tro at humor ikke hører hjemme i B2B.
 
Fordi i en verden hvor AI kan skrive dine LinkedIn-posts og generere dine kampagner, er det eneste der ikke kan automatiseres, din evne til at få folk til at grine, tænke og huske dig. Og det sker ikke kun på LinkedIn – det sker overalt hvor dine kunder scroller, lytter og lever deres liv.
 
Kæmpe tak for at læse med. Se evt. videoen under, hvor jeg kommer med mine argumenter for, hvordan din (kommende) podcast gør dig til branchens foretrukne stemme.
 
Du kan også læse blogindlægget her om hvordan podcastmediet bliver din genvej til Thought Leadership.

Del på

Relateret blogs

Den ultimative guide til at starte en ørehængende podcast, som tiltrækker nye kunder (Opd. 2024)

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvordan du får nye kunder med en podcast
  • Hvorfor det virker (Konkrete cases fra virkeligheden)
  • Hvordan du skalerer indholdet til samtlige marketingkanaler

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
Få alt at vide om podcasting!
jakob sloth linneberg

Vil du have hjælp til din næste podcast?

Få skabt en podcast der tiltrækker lyttere

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING