
I en verden, hvor alle kæmper om opmærksomheden, handler Thought Leadership ikke blot om stærke idéer – det handler om at præsentere dem i de rigtige formater til de rette personer. Thought Leadership kan tage mange former, og valget af format er afgørende for at maksimere både rækkevidde og effekt.
I en verden, hvor alle kæmper om opmærksomheden, handler Thought Leadership ikke blot om stærke idéer – det handler om at præsentere dem i de rigtige formater til de rette personer. Thought Leadership kan tage mange former, og valget af format er afgørende for at maksimere både rækkevidde og effekt.
Skal jeg være helt ærlig overfor dig? Jeg er træt af kedeligt og generisk indhold, hvor der ikke er noget på spil. Der er fokus på “Vi har 40 års erfaring i (indsæt selv ydelse)” fremfor at engagere målgruppen. Det fanger måske den potentielle kunde et kort øjeblik, men er glemt sekundet efter de scroller videre.
Skal jeg være helt ærlig overfor dig? Jeg er træt af kedeligt og generisk indhold, hvor der ikke er noget på spil. Der er fokus på “Vi har 40 års erfaring i (indsæt selv ydelse)” fremfor at engagere målgruppen. Det fanger måske den potentielle kunde et kort øjeblik, men er glemt sekundet efter de scroller videre.
Der er brug for en alvorssnak, hvor vi sammen definerer ægte indhold og hvorfor det er altafgørende for din virksomhed at prioritere – også selvom du sælger usexede ydelser eller produkter.
”Vores helt store problem med podcast Jakob, det er, at vi ikke føler, vi kan retfærdiggøre investeringen af en podcast. Det er svært at måle på, om den store indsats har en reel effekt.”
Jeg har hørt den igen og igen og jeg forstår 100% at du som marketingansvarlig føler det er et stort sats – I get it. Men..
I denne episode af PodcastGuiden med Peter Schjødt taler vi om, hvordan du kan forvandle trofaste lyttere til kunder ved at tænke podcastmediet ind i den digitale købsrejse.
Hvad har den digitale købsrejse med podcastmediet at gøre? Jo, ser du. Hvis din virksomheds (kommende) podcast ikke integreres i marketingmixet og spiller sammen med andre aktiviteter mhb. på at sælge til målgruppen, så ender den med at svæve i det auditive univers for sig selv (læs: podcasten ender som en fiasko). Derfor er det vigtigt at have grundlæggende styr på den digitale købsrejse, før du bruger tid, penge og ressourcer på at skabe jeres eget show.
Et brand er mere end et logo eller en visuel identitet; det er summen af alle de associationer, kunderne danner, når de interagerer med virksomheden. Peter forklarer, at branding handler om klart at kommunikere virksomhedens budskab og værdier gennem sprog og kommunikation.
Med denne step-by-step guide viser jeg dig, hvordan I nemt kan skalere en 30 min. podcastepisode, så I har engagerende indhold til både SoMe, nyhedsbrevet og website.
Det med at have gæster i din podcast kan være en fantastisk strategi for at tilføre dit indhold dybde, men også at udvide dit publikum. Når du bringer eksperter, influencere eller interessante personligheder ind i dit show, bringer du ikke kun deres viden ind i mixet, men også deres publikum.
Virksomheder bør tænke kreativt og tænke på, hvordan de kan producere en podcast der skaber awareness omkring deres brand.
Før din virksomhed overhovedet overvejer at starte en podcast, skal i svaret på følgende spørgsmål.
De 3 afgørende grunde til, at Dreaminfluencers fik 7+ kunder på bare en enkelt podcastepisode
(.. og hvordan du selv opnår samme resultater)
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.