Sådan får TACK International
flere kunder med en podcast med en podcast med mere end 25.000 timers lytning fra målgruppen.
med mere end 25.000 timers lytning fra målgruppen
Podcasten TACK Talks serverer ny viden, inspiration og konkrete redskaber til, hvordan du udvikler dig inden for salg, ledelse og på det helt personlige plan.
TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for erhvervsuddannelse og personlig udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå og overgå deres egne mål.
”Hos TACK International ønskede vi at nå vores kunder på en anden måde, end vi hidtil havde gjort. Her var podcasten et oplagt medie for os, da det kunne give noget andet end vi tidligere havde tilbudt, og derfor kunne vi nå vores kunder på en anden måde.
Jakob har fra første dag forstået vores idéer og visioner bag podcasten, og den lever til fulde op til alle vores forventninger. Jakob er nærværende og nysgerrig, og det skinner igennem, når han møder dem, som han skal interviewe til vores podcast.”
Maria Kongsted
TACK International
TACK International ønskede at nå nye potentielle kunder og pleje forholdet til deres eksisterende kunder på en helt ny og mere engagerende måde.
Derfor indledte de i første omgang en dialog med Ugli Fruit Productions om, hvordan de kunne bruge podcastmediet til at tiltrække nye leads, styrke deres brand og øge muligheden for gensalg.
Dialogen førte til, at TACK International hyrede mig til at hjælpe dem med hele produktionen fra konceptudvikling til produktion af podcasten.
Fra begge sider var vi var fast besluttet på, at hvis podcasten skulle tiltrække nye kunder og vedligeholde relationen til eksisterende kunder, skulle episoderne bygges op omkring kundens problemer.
Ikke alene ville det styrke og etablere nye stærke relationer. Det ville også øge kundernes tillid til TACK Internationals ekspertise. Samt styrke dem i troen på, at firmaet kunne hjælpe dem i mål med deres udfordringer.
Endvidere hjalp jeg også firmaet med at finde den bedste måde at inkludere podcasten i TACK Internationals marketingmix, så de kunne få den størst mulige effekt og nye kunder ud af podcasten.
Med podcasten TACK Talks har TACK International skabt taletid til interne konsulenter og eksterne gæster, som deler ud af deres viden til stor glæde og værdi for potentielle og eksisterende kunder.
Podcasten har flere end 1.000 afspilninger om måneden, har øget kendskabet og tilliden til TACK International samt tiltrukket nye leads og øget mulighederne for at sælge mere til eksisterende kunder.
Uden TACK Talks havde TACK International ikke fået den samme kvalitetstid sammen med deres potentielle og nuværende kunder. 4 ud af 5 lyttere hører 75 % eller mere af hver episode. Det er en helt ekstrem loyalitet, som hverken videoer på sociale medier eller YouTube kan hamle op med.
Derved har podcasten øget tilliden til TACK Internationals ekspertise, styrket kendskabet til deres kerneområder og opbygget en stærkere relation mellem potentielle og eksisterende kunder og firmaets interne konsulenter, før de så meget som har købt et kursus eller en uddannelse.
Skal vi også skabe en podcast til dig?
Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.