Hvordan kan en kursus- og uddannelsesvirksomhed bruge podcastmediet til at tiltrække nye leads, styrke deres brand og øge muligheden for gensalg?                                                                   

Sådan tiltrækker TACK Int. flere kunder med en podcast

med mere end 14.500 afspilninger og 8.500 timers lytning

podcast mikrofon og tack logo
mikron på tripod illustration

Hvad er TACK Talks

Podcasten TACK Talks serverer ny viden, inspiration og konkrete redskaber til, hvordan du udvikler dig inden for salg, ledelse og på det helt personlige plan.

Hvem er TACK International?

TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for erhvervsuddannelse og personlig udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå og overgå deres egne mål.
illustration af kvinde taler i mikrofon

Jakob har fra første dag forstået vores idéer og visioner bag podcasten

”Hos TACK International ønskede vi at nå vores kunder på en anden måde, end vi hidtil havde gjort. Her var podcasten et oplagt medie for os, da det kunne give noget andet end vi tidligere havde tilbudt, og derfor kunne vi nå vores kunder på en anden måde.

Jakob har fra første dag forstået vores idéer og visioner bag podcasten, og den lever til fulde op til alle vores forventninger. Jakob er nærværende og nysgerrig, og det skinner igennem, når han møder dem, som han skal interviewe til vores podcast.”

portræt af Marie Kongsted

Maria Kongsted

TACK International

TACK International ønskede at styrke deres brand på en ny måde

TACK International ønskede at nå nye potentielle kunder og pleje forholdet til deres eksisterende kunder på en helt ny og mere engagerende måde.

Derfor indledte de i første omgang en dialog med Ugli Fruit Productions om, hvordan de kunne bruge podcastmediet til at tiltrække nye leads, styrke deres brand og øge muligheden for gensalg.

hovedtelefoner ikon
jakob linneberg og tack

Sådan skabte jeg en podcast til TACK International

Dialogen førte til, at TACK International hyrede mig til at hjælpe dem med hele produktionen fra konceptudvikling til produktion af podcasten.

Fra begge sider var vi var fast besluttet på, at hvis podcasten skulle tiltrække nye kunder og vedligeholde relationen til eksisterende kunder, skulle episoderne bygges op omkring kundens problemer.

Ikke alene ville det styrke og etablere nye stærke relationer. Det ville også øge kundernes tillid til TACK Internationals ekspertise. Samt styrke dem i troen på, at firmaet kunne hjælpe dem i mål med deres udfordringer.

Endvidere hjalp jeg også firmaet med at finde den bedste måde at inkludere podcasten i TACK Internationals marketingmix, så de kunne få den størst mulige effekt og nye kunder ud af podcasten.

Mere værdi til lytterne giver større tillid og øget kendskab

Med podcasten TACK Talks har TACK International skabt taletid til interne konsulenter og eksterne gæster, som deler ud af deres viden til stor glæde og værdi for potentielle og eksisterende kunder.

Podcasten har flere end 1.000 afspilninger om måneden, har øget kendskabet og tilliden til TACK International samt tiltrukket nye leads og øget mulighederne for at sælge mere til eksisterende kunder.

Havde aldrig fået samme kvalitetstid med kunderne

Uden TACK Talks havde TACK International ikke fået den samme kvalitetstid sammen med deres potentielle og nuværende kunder. 4 ud af 5 lyttere hører 75 % eller mere af hver episode. Det er en helt ekstrem loyalitet, som hverken videoer på sociale medier eller YouTube kan hamle op med.

Derved har podcasten øget tilliden til TACK Internationals ekspertise, styrket kendskabet til deres kerneområder og opbygget en stærkere relation mellem potentielle og eksisterende kunder og firmaets interne konsulenter, før de så meget som har købt et kursus eller en uddannelse.

talebobel med teksten podcast

Skal vi også skabe en podcast til dig?

Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.

Tiltræk kunderne, og styrk jeres brand med en podcast

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvorfor er podcasting blevet så populært
  • Hvorfor podcasting virker så effektivt
  • Hvor mange, der lytter til podcast herhjemme

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
whiterpaper podcast

Få alt at vide om podcasting!

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING