Hvordan kan en offentlig-privat virksomhed få taletid nok hos virksomheder, organisationer og offentlige aktører til at formidle deres viden om og inspirere til grøn omstilling?                                                                                            

Hvordan Green Hub Denmark fik mere taletid hos deres målgruppe

med en podcast i samarbejde med Ugli Fruit Productions

podcast mikrofon og green hub denmark logo
mikron på tripod illustration

Podcasten Den grønne omstilling

Podcasten Den grønne omstilling præsenterer en række ambitiøse virksomheder, uddannelsesinstitutioner og offentlige aktører, der arbejder målrettet på at nå regeringens ambitiøse klimamål inden år 2030.

Hvem er Green Hub Denmark?

Green Hub Denmark er en del af Aalborg Kommune. Firmaet bygger bro mellem virksomheder, forbrugere, forskere og myndigheder. Derved kan de sammen skabe den bedste platform for grøn innovation, bæredygtige forretningsmodeller og finde den bedste måde at tackle klimaudfordringerne på i praksis.

illustration af kvinde taler i mikrofon

Green Hub Denmark manglede et medie, som kunne fastholde folk længe nok

Green Hub Denmark manglede et medie i deres kommunikationsstrategi, hvor de kunne fortælle hele Danmark, hvordan virksomheder, organisationer og offentlige aktører i Nordjylland bidrager til den grønne omstilling. Målet for omstillingen er at leve op til den ambitiøse klimalov, som kræver en CO2-reduktion på 70 % inden 2030.

Det er kompliceret stof, som er svært at gå i dybden med på eksempelvis sociale medier.

Derfor valgte Green Hub Denmark at bruge en podcast. For ifølge en undersøgelse udført af Dan Misener fra Pacific Content lytter 4 ud af 5 podcastlyttere til 75 % eller mere af en podcastepisode. Det er et ekstremt højt gennemsnit pr. episode sammenlignet med de maksimalt 10 sekunder en Facebook-bruger i gennemsnit bruger på at se en branded video.

jakob linneberg
dreng med hovedtelefoner


Sådan skabte jeg en podcast til Green Hub Denmark

Da Green Hub Denmark aldrig havde arbejdet med podcasts før, havde de brug for en loyal samarbejdspartner, som kunne hjælpe dem gennem produktionsprocessen fra A-Z.  Derfor valgte de at samarbejde med mit firma Ugli Fruit Productions.

Vi startede processen med et konceptmøde, hvor Michael og Mette fra Green Hub Denmark fortalte om deres ønsker og deres idéer til et koncept. Kombineret med min erfaring og viden om podcastmediet fik vi sammen skabt et solidt og simpelt koncept i løbet af et 4 timers møde.

For at lette arbejdet yderligere for dem valgte Green Hub Denmark at hyre mig ind som vært.

Det betyder, at Ugli Fruit Productions i praksis står for hele produktionen af podcasten lige fra planlægningen af emnerne i tæt samarbejde med Green Hub Denmark, over interview af gæster, til redigering, færdigklipning og distribuering af podcasten.

Hvad har Green Hub Denmark fået ud af samarbejdet?

I tæt samarbejde med Ugli Fruit Productions har Green Hub Denmark fået skabt en podcast, der fungerer som et stærkt kommunikationsredskab for udbredelsen af firmaets viden om grøn omstilling.

Podcastens klare formål er at dele viden og afmystificere nogle af de mange buzzwords og teknologier, der tit nævnes. Derved kan både fagfolk og den almene borger med interesse for grøn omstilling få en bedre forståelse af de muligheder og udfordringer, der er, hvis den ambitiøse klimamålsætning skal nås.

Havde aldrig fået den samme taletid uden en podcast

Uden podcasten havde Green Hub Denmark ikke fået den samme taletid hos målgruppen. Derved havde det ikke været muligt at skabe det samme kendskab til de forskellige projekter, som det offentligt-private firma arbejder med. De havde heller ikke kunnet inspirere både private og offentlige aktører til at komme i gang med deres egne projekter i samme grad, som det er lykkes med podcasten.

green hub denmark medarbejdere
talebobel med teksten podcast

Skal vi også skabe en podcast til dig?

Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.

Tiltræk kunderne, og styrk jeres brand med en podcast

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvorfor er podcasting blevet så populært
  • Hvorfor podcasting virker så effektivt
  • Hvor mange, der lytter til podcast herhjemme

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
whiterpaper podcast

Få alt at vide om podcasting!

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING