Hvordan kan en stor fagforening lave indhold som både tiltrækker nye medlemmer, men også plejer forholdet til de nuværende?
med værdiskabende og kreativt indhold
Smæk benene op med en god kop kaffe i hånden og podcast-serien BUSINESS LOUNGE i ørerne.
Her inviterer vi hver måned en inspirerende ekspert ind til en snak om, hvordan du styrker din performance og øger din markedsværdi gennem faglig og personlig udvikling.
Business Danmarks podcast er for alle med et kommercielt mindset og interesse for forretnings- og selvudvikling – og især for dig i salg og marketing.
Business Danmark er den eneste fagforening i Danmark med speciale i salg og marketing. De repræsenterer i dag cirka 29.000 medlemmer bestående af både ledere, medarbejdere og selvstændige forretningsdrivende.
Der er flere gode grunde til at Business Danmark har valgt at satse på værdiskabende og kreativt indhold gennem en podcast:
– Deres medlemmer arbejder med salg og marketing, og er derfor ofte på farten. Med en podcast kan de tilbringe kvalitetstid med potentielle kunder og pleje forholdet til de eksisterende medlemmer på vej til og fra kundemøder og præsentationer.
– Ifølge en undersøgelse udført af Edison Research lytter 4 ud af 5 podcastlyttere til 75 % eller mere af en podcastepisode. Det er et ekstremt højt gennemsnit pr. episode sammenlignet med de maksimalt 10 sekunder en Facebook-bruger i gennemsnit bruger på at se en branded video.
Business Danmark hyrede Ugli Fruit Productions til at hjælpe dem med hele produktionen fra konceptudvikling til produktion af podcasten.
Fra begge sider var vi var fast besluttet på, at hvis podcasten skulle tiltrække nye kunder og vedligeholde relationen til eksisterende kunder, skulle episoderne bygges op omkring medlemmerne.
Vi startede processen med et konceptmøde, hvor værten Tobias fortalte om deres ønsker og deres idéer til et koncept. Kombineret med min erfaring og viden om podcastmediet fik vi sammen skabt et solidt og simpelt koncept.
Det betyder, at Ugli Fruit Productions i praksis står for hele produktionen af podcasten lige fra planlægningen af emnerne i tæt samarbejde med Business Danmark, over interview af gæster, til redigering, færdigklipning og distribuering af podcasten.
Uden Business Lounge havde Business Danmark ikke fået den samme kvalitetstid med deres medlemmer. Som tidligere nævnt lytter 4 ud af 5 til mere end 75 % eller mere af hver episode. Det er en helt ekstrem loyalitet, som hverken videoer på sociale medier eller YouTube kan hamle op med.
Derved har Business Danmark styrket kendskabet til deres kerneområder, styrket deres brand og de har gennem podcasten opbygget en stærkere relation mellem potentielle og eksisterende kunder
“Først da det blev nemt blev det til virkelighed. Efter flere år tilløb til at lave en podcast blev det først til virkelighed, da vi fik kontakt til Jakob fra Ugli Fruit Productions. Han formåede at gøre det let og trygt for os at komme i gang med projektet. Går du med tanken og drømmen, så kontakt Jakob, få det sat i system og ført ud i livet.”
Tobias Bai – Bestyrelsesmedlem & Udvalgsformand
ved Business Danmark
Skal vi også skabe en podcast til dig?
Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.