Betina solgte sit livsværk og ønsker at skabe sig en ny karriere og tilværelse – sådan styrker hun sit personlige brand med en engagerende podcast der rammer målgruppen lige i solar plexus.                                                                                                       

Sådan styrker Betina Nygaard sit personlige branD

med en podcast der rammer målgruppen lige i solar plexus

logo virksomhedssalg m&a360 podcast
hovedtelefoner ikon


Podcasten M&A360 - Rundt om virksomhedssalg

M&A360 er podcasten for dig, der kraftigt overvejer at sælge din virksomhed, men ikke ved, hvor du skal starte.

I hver episode vil vi give dig et fuldstændig unikt indblik i flere dele af salgsprocessen, så du kan træffe de helt rigtige beslutninger og forberede dig på, hvad der venter. Og jeg lover dig – du er i gode hænder. For podcastens panel består af sælgere, eksperter og rådgivere, som alle har det til fælles, at de har flere års erfaring i køb og salg af virksomheder.

Hvem er Betina Nygaard?

Betina Nygaard har som CEO og ejerleder været igennem salgsprocessen med softwarevirksomheden Scanmarket hele to gange – og hun ser det som sin mission at give lytterne svar på de spørgsmål, der klæder dem bedst muligt på til at sælge deres virksomhed.

illustration af rødt hjerte med hovedtelefoner på
talebobel med teksten podcast

Betina skaber ørehængende og værdiskabende indhold, der kan genbruges på tværs af alle marketingkanaler

Efter at have solgt sine sidste andele af Scanmarket, ønsker Betina at skabe sig en ny karriere og tilværelse som bestyrelsesmedlem hos virksomheder, der gerne vil vækste og på sigt måske også sælges. Derfor er hendes mål med podcasten at opbygge og etablere sit personlige brand, således at netop disse virksomheder får øje på hende og kontakter hende, når de søger nye medlemmer til deres bestyrelser.

Det var vigtigt for Betina, da hun kontaktede Ugli Fruit Productions i starten af 2023, at rykke hurtigt, for som det var på det tidspunkt, så stødte vi ikke på en konkurrerende podcast med det samme formål; at hjælpe salgsklare virksomheder med at forberede og eksekvere salgsprocessen.

Udover en ørehængende podcast, som flere og flere lytter til, bruger Betina også podcasten som markedsføring af sig selv og showet på sociale medier og Youtube. Til dette hjalp vi også Betina med at producere Youtube-episoder og 2-3 engagerende videoteasers pr. episode med guldkorn og gode råd, som målgruppen suger til sig.

Modsat en PDF, som de reelt ikke ved, hvor mange læser, er det anderledes med en podcast. Undersøgelser (bl.a. fra Edison Research) viser, at 4 ud af 5 lytter til 75% eller mere af en hel episode, når de først har tunet sig ind.

Udover en ørehængende podcast, som flere og flere lytter til, bruger de også Micro Heroes til at markedsføre Salary på tværs af alle marketingkanaler, deriblandt paid social, nyhedsbreve samt organisk på sociale medier.

Sådan hjalp Ugli Fruit Productions Betina fra idé til færdigproduceret podcast

Vi indledte samarbejdet med en miniworkshop, hvor målet var at gå fra den flyvske idé til et simpelt og letforståeligt koncept, hvor målgruppen er defineret, og lytterne ikke er i tvivl om, hvad de får ud at lytte til podcasten. I ethvert projekt, vi sparker i gang, er det vigtigt, at indholdet spiller på målgruppens banehalvdel – det lyder banalt og ligetil, men disciplinen er sværere end som så.

Derudover hjalp vi også Betina med tilrettelæggelsen af hver episode, for det er ikke nok bare at sætte udstyret op og trykke record. Der skal være en klar rød tråd gennem hele episoden, hvor lytterne ikke er i tvivl om formålet og udbyttet.

For at lette processen og gøre det nemmere for Betina at få podcasten produceret, anbefalede vi også at planlægge og optage flere episoder på samme dag. Det gjorde, at vi kunne optage op til 3 episoder samme dag på forskellige locations.

Når Betina afsluttede hver episode og takkede gæsten for at være med i episoden, skulle hun blot læne sig tilbage, mens vi redigerede episoderne færdig indenfor 5 arbejdsdage. Ugli Fruit Productions sørgede ligeledes for, at podcasten blev udgivet på alle de relevante platforme som Apple Podcast, Spotify mm.

 
logo virksomhedssalg m&a360 podcast
kvinde med hovedtelefoner og talebobel med ordet podcast illustration

Uden podcasten havde Betina ikke kunnet positionere sig så unikt på anden vis

Dét at få succes med en podcast kræver tålmodighed, men Betina har med M&A360 rigtig gode forudsætninger for at styrke sit eget personlige brand og skabe den tilværelse, hun drømmer om. Det bliver i denne første sæson til 11 podcast- og YouTubeepisoder, og ca. 35 videobits med små guldkorn og historier, som gør det ideelt at markedsføre både hende og podcasten på sociale medier, i nyhedsbrevet og på hjemmesiden.

Det siger Betina Nygaard om samarbejdet med Ugli Fruit Productions

“Tak for hjælpen, Jakob Sloth Linneberg. Du har været en uvurderlig sparring for mig i den nye podcast-verden, og vores turné er slet ikke slut endnu. Høj kvalitet var meget vigtigt for mig, og du har indfriet alle forventninger.”

mund med udtryk talk talk illustration
talebobel med teksten podcast

Skal vi også skabe en podcast til dig?

Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.

Tiltræk kunderne, og styrk jeres brand med en podcast

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvorfor er podcasting blevet så populært
  • Hvorfor podcasting virker så effektivt
  • Hvor mange, der lytter til podcast herhjemme

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
whiterpaper podcast

Få alt at vide om podcasting!

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING