Hvad gør du, hvis du gerne vil cementere din position som first movers i din branche, og samtidig tiltrække de rigtige kunder til din virksomhed med relevant indhold, der ikke nødvendigvis kun handler om det, din virksomhed tilbyder?                                                                                       

Hvordan LAZZAWEB fik en podcast, der positionerede dem stærkere på et knaldrødt marked

med flere end tusind unikke lyttere, der hører med episode efter episode

podcast mikrofon og lazzaweb logo
mikron på tripod illustration

Podcasten LAZZATALKS

Podcasten LAZZATALKS handler om skalering af virksomheder og udfordringerne ved at drive et firma i kraftig vækst – særligt udfordringerne inden for marketing, funding og arbejdsprocesser.

Hvem er LAZZAWEB?

LAZZAWEB er på 6 år gået fra et lokalt webbureau i Aalborg og til at være et landsdækkende bureau med speciale i Google Marketing. Alle i virksomheden er dybt passionerede omkring deres fag og arbejder hver eneste dag på at skabe succes for vækstparate virksomheder.

illustration af kvinde taler i mikrofon

Vi var ikke lykkedes på egen hånd

Jeg har haft fornøjelsen af at producere 5 podcastepisoder i samarbejde med Jakob. Det har været en sjov og lærerig proces. Jakob er ikke bange for at dele ud af sin viden, og det har b.la. resulteret i, at vi in house har fået opgraderet vores udstyr.

Vi står nu tilbage med et unikt og professionelt produkt samt med medarbejdere, der er vokset markant i relation til personlig udvikling. Vi var ikke lykkedes på egen hånd og er derfor superglade for Jakobs kompetencer.”

portræt af lazzaweb ceo

Patrik Lazzarotto

Founder & CEO ved LAZZAWEB

LAZZAWEB ville cementere positionen som first movers inden for deres branche

CEO og Founder Patrik Lazzarotto har en ambition om, at LAZZAWEB skal være first movers i deres branche. Derfor mente Patrik ikke, at de kunne ignorere podcast-trenden på grund af den fremdrift, den har haft gennem de seneste år.

I vores branche laver alle blogs og videoer, men der er ikke ret mange, som producerer deres egen podcast”, fortæller Patrik Lazzarotto.

Samtidig passede en podcast genialt ind i Patriks holdning om, at en virksomhed ikke bør gemme sig bag et firmalogo. Samt at en ambitiøs og moderne virksomhed i hans øjne bør fremhæve de personligheder, der arbejder for at gøre en forskel for deres kunder.

Udfordringen var bare:

  • Hvordan skulle podcasten tiltrække en relevant målgruppe?
  • Hvor skulle de få tid til at planlægge og producere indhold?


Derfor valgte Patrik at hyre mig ind til at producere en podcastserie på i første omgang 5 episoder i foråret 2020.

jakob linneberg og lazzaweb

Sådan skabte jeg en podcast til LAZZAWEB

Med udgangspunkt i en indledende brainstorm fik LAZZAWEB skabt en podcast med omdrejningspunkt i vækst. Fokus skulle ligge på både de muligheder og de udfordringer, du oplever som virksomhed, hvis du vil skalere.

Konceptet passer 100 pct. til LAZZAWEBs egen målgruppe, som netop er skaleringsparate, ambitiøse virksomheder. Derved kom podcasten til at handle om et emne, der er fælles for målgruppen frem for kun at handle om de kompetenceområder, LAZZAWEB er stærke i.

En podcast, som har givet opmærksomhed

Godt 20 episoder senere står Patrik og teamet bag LAZZAWEB med en podcast, der har et skarpskåret koncept, som har fået en stor skare af lyttere både inden for marketing og virksomhedsledelse.

I dag har LAZZAWEB et lille team på 2-3 personer, der, ud over deres daglige opgaver i virksomheden, også koordinerer og driver podcasten. På den måde kan de kontinuerligt optage og udgive nye episoder i en allerede travl hverdag.

Patrik Lazzarotto har siden episode 5 selv indtaget værtsrollen og interviewer i hver episode spændende personer om emner som fremtidens e-commerce, lederskab og psykologien bag video-marketing.

LAZZAWEB har siden lanceringen af podcasten oplevet af få positiv feedback på podcasten, bl.a. fra nye potentielle medarbejdere, der næsten alle fortæller til jobsamtalen, at de har lyttet til podcasten.

Havde aldrig have kunnet positionere sig så unikt på anden vis

Patrik fortæller selv, at podcasten er med til at positionere dem i et marked, der er knaldrødt, og hvor der konstant produceres content i kampen om nye kunder.

Uden podcasten ville de mangle et stærkt kommunikationsværktøj, der både styrker deres trust ift. de mange konkurrenter og tiltrækker nye kunder, netværk og jobkandidater på en helt unik måde.

apple podcast top 13
medarbejdere fra lazzaweb
talebobel med teksten podcast

Skal vi også skabe en podcast til dig?

Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.

Tiltræk kunderne, og styrk jeres brand med en podcast

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvorfor er podcasting blevet så populært
  • Hvorfor podcasting virker så effektivt
  • Hvor mange, der lytter til podcast herhjemme

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
whiterpaper podcast

Få alt at vide om podcasting!

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING