Sig farvel til det følelsesforladte skrevne ord på intranettet og skab i stedet tillidsskabende og engagerende indhold der rammer jeres medarbejdere lige i hjertet. Med i pakken får i produceret en professionel podcast, som vil fungerer perfekt til onboarding af nye medarbejdere, strategi- og forandringskommunikation og intern uddannelse.
Hos Ugli Fruit Productions hjælper vi jer hele vejen fra idé til udgivelse af jeres unikke interne podcast. Som vi plejer at sige: Vi gør det nemt at lyde godt.
Se her hvordan i kan bruge mediet til jeres interne kommunikation:
I en typisk onboarding-proces er der et stort overflod af informationer, hvor den nye medarbejder skal forstå eller vide noget om arbejdsprocesserne, nøglepersonerne, forventninger, kulturen, produktet, kunderejsen
Oftest har medarbejderen ganske få dage/uger til at suge denne viden til sig, og ellers er det learning by doing. Vores erfaring er, at det kan virke helt uoverskueligt.
Forestil dig, hvis i fik produceret en podcastserie til internt brug på 10 episoder, hvor i introducerer medarbejderne til ovenstående.
Hvis de virkelig er dedikeret vil de bruge podcasten til at forstå virksomheden før de starter, men også til at få opsummeret de mange nøgle-informationer, de får serveret i løbet af de første dage.
Du tænker sikkert: “Jamen vi har jo allerede et online onboardingprogram, som vi introducerer til den nye medarbejder.”
Det skal i endelig bare beholde, men det kræver at medarbejderen sidder foran computeren eller telefonen. Tænk hvis medarbejderen lynhurtigt kunne få opsummeret kunderejsen, mens de er på farten, lægger vasketøjet sammen og/eller løber en tur.
Det er den klare fordel ved podcastmediet – du kan lave noget andet, imens du lytter!
Strategi- og forandringskommunikation er en vigtig og vanskelig disciplin, når der sker store ændringer i jeres organisation, hvor HR og topledelsen spiller en yderst vigtig rolle. Det er ingen hemmelighed, at der er masser af følelser ifbm. en forandring eller ny strategi, som berører mange medarbejderes daglige arbejde.
Den interne kommunikation skal være knivskarp og fortælle alle i organisationen, hvornår, hvordan og ikke mindst hvorfor ændringerne skal implementeres.
Men det kræver mere af jer. I skal ikke blot informerer, men også gå i dialog. Vi erkender, at det ikke er muligt for mange større virksomheder at lytte til den enkelte medarbejder. Derfor anbefaler vi at producere en serie af episoder, hvor strategien eller forandringen bliver kommunikeret, men vigtigst af alt: Et udvalg af medarbejdere får lov at lufte bekymringerne og stille spørgsmål til ledelsen. Det viser, at i er villige til at lytte og tage ansvar for de store ændringer i organisationen, hvilket vil øge tilfredsheden, taknemmeligheden og forståelsen hos medarbejderne.
Vi ved, at i er en virksomhed, som udvikler jeres medarbejdere både fagligt og personligt ved at sende dem på relevante og inspirerende interne kurser. Men der opstår typisk et problem fredag eftermiddag efter et endt kursus og frem til mandag morgen, hvor de møder ind på arbejde. Medarbejderne har glemt stort set det hele. Ifølge den tyske videnskabsmand og professor Hermann Ebbinghaus glemmer medarbejderne 75% af ny tillært viden efter bare tre dage, hvis de ikke bruger det. Det er en ret nedslående observation, i det i bruger masser af tid og ressourcer på at tilegne ny læring via kurser, foredrag og workshops.
Derfor anbefaler vi at lave en podcastserie, hvor jeres virksomhed opsummerer og producerer supplerende indhold til jeres interne kurser. På den måde kan i være 100 % sikker på, at den nye viden ikke går tabt, og samtidig sikre jer, at medarbejderne bruger de nye værktøjer i hverdagen.
Dermed smider i ikke penge ud af vinduet hver gang i sender medarbejdere, ledere og trainees på kursus.
Vi indleder samarbejdet med en workshop, hvor vi går i dybden med både målgruppen, konceptet og det klare formål med podcasten.
Derfra handler det udelukkende om jeres medarbejdere. Det er dem, der skal bruge deres dyrebare tid på at lytte til jer, og føler de ikke, at podcasten er lavet til dem, så finder de en anden. Mere simpelt sagt: Podcasten skal ikke handle om jer, men om jeres medarbejdere.
Det er ikke nok bare at sætte sig ned en eller flere personer og trykke “record” – der skal være en klar plan for, hvilke budskaber i ønsker skal være centrale i hver episode. Sammen sætter vi os ned, finder den røde tråd og vinkler den med det klare formål, at medarbejderne finder emnet interessant, men vigtigst af alt: De skal føle episoden er lavet til dem og ikke omvendt.
Vi hjælper med tilrettelæggelse og den røde tråd i hver episode, hvilket sikrer jer, at hver optagelsesdag er nøje planlagt. Det gør, at vi kan optage 3-6 episoder på en dag, og I vil opleve, at det gør processen mere effektiv og let for jer.
Lyden er ekstremt vigtig i fastholdelsen af lytterne, og vi sikrer jer den bedste på markedet med vores high-end lydstudie. Mikrofonerne er blandt de bedste på markedet, og bliver bl.a. benyttet af DR og Podimo, men også af legendariske musikartister som Michael Jackson og Bruce Springsteen.
Vi tilbyder vores kunder forskellige muligheder for optagelse af de planlagte episoder, bl.a. i vores eget studie i hjertet af Aalborg, men vi kommer også gerne ud til jer med vores mobile lydstudie
I denne del af processen skal i bare læne jer tilbage og lade os gøre arbejdet færdigt. Vi tager jingle, intro og indholdet og samler det hele til lyttelækre ørehængere, som fastholder og skaber værdi for jeres lyttere. Hos os tør vi godt prale med, at vi skaber lytteoplevelser i høj kvalitet bl.a. ved at gå det producerede indhold minutiøst igennem. Her fjerner vi unødvendig ”støj” og sørger for at passionen, personligheden og det menneskelige aspekt skinner igennem. Det skal sikre jeres lyttere den bedst mulige oplevelse.
Vi hjælper jer med at finde den perfekte jingle, som i starten skal fange lytterens opmærksomhed. En stor del af denne podcast intro er dit speak, men musikken du bruger i baggrunden, har også en stor effekt, i at opbygge den rigtige stemning.
Denne podcast musik kaldes en Jingle, og er en genkendelig lydbid i baggrunden. Vores opgave er at finde en jingle der rammer den stemning i ønsker at skabe og samtidig skal den være unik, og ikke bruges i andre podcasts, så det “bliver lyden af jer”.
Podcasts er designet til at blive lyttet til, så vi bebrejder jer ikke, hvis podcastlogoer er den sidste ting, i tænker på. Når det så er sagt, er det visuelle udtryk et afgørende element. Et unikt podcast-logo hæver øjeblikkeligt jeres produktionsværdi, gør det nemmere at promovere jeres podcast og holder jeres branding konsistent og genkendelig.
Derfor er det at designe et podcast-logo ikke så simpelt, som det lyder. Den skal indkapsle din podcasts humør, tone, personlighed og temaer i et enkelt ikon.
Det kræver mere end man lige tror, og vi har derfor allieret os med Mie Heiberg, som bl.a. har lavet grafisk arbejde med Mofibo, Volkswagen og TDC.
Vi bruger selv Spreaker til udgivelse af jeres kommende podcast og vi sikrer jer, at ingen andre vil have mulighed for at høre det producerede indhold. Hos Spreaker er stor fokus brugervenlighed og stabilitet, som er vigtigt for os. Ikke en eneste gang har vi oplevet problemer med upload af episoder eller lignende. På den måde undgår i også potentielle frustrationer med udgivelsen af jeres kommende podcast.
Spreaker giver mig desuden adgang til statistik om mine lyttere; f.eks. antal downloads, antal lyttere, likes, følgere og hvor lytterne kommer fra.
Ugli Fruit Productions gør det nemt at lyde godt. Men det er ikke nok. Indholdet skal fokusere på jeres målgruppes udfordringer, nysgerrighed og drømme. De skal føle podcasten er lavet til dem. Gennem vores ekspertise hjælper vi jer med at få produceret en podcast i høj kvalitet til jeres virksomheds branding, salg og undervisning.
4 ud af 5 lytter til 75% eller mere af en episode, når de først har tunet sig ind på en podcast (ifg. undersøgelser fra Edison Research.) Der findes ikke noget andet digitalt medie, hvor det er tilfældet.
Gennem podcastmediet opbygger i tillid til jer som ledelse og skaber en større relation til jeres medarbejdere. Dette lader sig gøre, fordi hjernen er indstillet til at være følsom overfor den menneskelige stemme og de følelser, den udtrykker.
Det gør dét at tale direkte ind i ørerne på jeres medarbejdere til en af de mest kraftfulde, personlige og autentiske måder at kommunikere med dem på. Jo større en personlig relation, de opbygger til jeres virksomhed, jo større er chancen for, at de enten selv køber eller anbefaler andre at købe dit produkt/ydelser.
Ugli Fruit Productions tilbyder en lang række tillægsydelser/services som giver yderligere mulighed for at differentiere jeres podcast positivt. Vi er stolte af at kunne levere den fulde pakke og hjælpe jer hele vejen fra idé til udgivelse. Og vi bliver mere stolte, når vi kan hjælpe jer med at gøre podcasten til en endnu større succes.
Det er ikke alle planer der forløber.. ja, efter planen. Det kan også sagtens være, at de gør. Men selvom vi har lagt den helt rette strategi for jeres kommende podcast, så vil der med stor sikkerhed opstå ‘bump på vejen’ – Hvis det sker, så tilbyder vi en eller flere opfølgningsmøder, hvor vi får podcasten tilbage på rette spor eller hjælper med en helt ny strategi. Det eneste vi ønsker er, at jeres kommende podcast bliver en stor succes.
Der vil altid være en eller flere spørgsmål, som skal besvares både under produktionen, men også efter udgivelse. Hos os er det en selvfølge, at du som kunde oplever et fleksibelt team, som altid er klar til at hjælpe, hvor vi kan og inden for rimelighedens grænser.
Tag et lille skridt med en stor effekt, udfyld formularen. Så kontakter vi jer.
Med fokus det rette sted, kan podcastmediet tilpasses ethvert behov, en moderne virksomhed måtte have, når det kommer til videre formidling af informationer, data, nyheder, retningslinjer etc.
Onboarding kræver fokus på individet og tillader fordybelse i materialet.
Strategi – og forandringskommunikation kræver en tillidsskabende dialog, hvis i som topledelse skal have succes med at skabe motivation og forståelse.
Intern Uddannelse er noget dine medarbejdere kræver, hvis du skal fasteholde dem – og som topledelse skal i have mest ud af den tid og resurser i investere i det.
Hvis et billede siger mere end 1000 ord, så må en video RÅBE! – Heldigvis råber Patrick fra Lazzaweb ikke i den her video om vores samarbejde.
TACK TALKS er en podcast produceret af TACK International i samarbejde med Ugli Fruit Productions.
TACK International er en af verdens førende uddannelsesvirksomheder inden for hovedområderne uddannelse og udvikling. Siden 1960 har TACK hjulpet små og store virksomheder i Danmark med at nå deres mål – og mere til. Ligesom TACK har spillet en vigtig brik i mange menneskers personlige udvikling og karriereløft.
Et podcast om skalering af virksomheder.
Du får en 360 graders indsigt i udfordringerne ved kraftig skalering af virksomheder. Det gælder alt inden for marketing, funding, kultur, arbejdsprocesser, ledelse og meget mere.
Arbejder du i en virksomhed i vækst, så er podcasten en “must-hear”.
Hvordan styrker du din performance på jobbet og
øger din markedsværdi? Det får du masser af bud på, når en række spændende danske personligheder gæster podcast-serien Business Lounge til en inspirerende snak om personlig og faglig udvikling.
Business Danmarks podcast er for alle, som har et kommercielt mindset og interesse for forretnings- og selvudvikling. Business Lounge udkommer 10 gange om året.
“Hånden på kogepladen” er en ærlig og ufiltreret podcast Fra Frie Selvstændige om livet som selvstændig. Her taler vi om de sårbare emner og udfordringer, de fleste selvstændige kan genkende i deres egen hverdag.
For selvom livet som selvstændig rummer mange gode oplevelser, er det også vigtigt at turde tale om frustrationerne, refleksionerne, og alt det, vi ofte sidder alene tilbage med.
“Jeg har haft fornøjelsen af at producere fem podcast i samarbejde med Jakob. Det har været en sjov og lærerig proces. Jakob er ikke bange for at dele ud af hans viden, og det har b.la. resulteret i at vi inhouse, har fået opgraderet vores udstyr.
Vi står nu tilbage med et unikt og professionelt produkt samt med medarbejdere, der er vokset markant i relation til personlig udvikling. Vi var ikke kunne lykkedes på egen hånd, og er derfor superglade for Jakobs kompetencer.”
Patrik Lazzarotto
Founder & CEO ved LAZZAWEB
Maria Kongsted
TACK International
“Jakob har fra første dag forstået vores ideer og visioner bag begge koncepter. Podcastene lever til fulde op til alle vores forventninger. Jakob er nærværende og nysgerrig og dette skinner igennem, når han møder dem, som han skal interview til vores podcast.”
”Vores samarbejde med Jakob har været enormt givende. Han arbejder næsten nådesløst på opgaven og opnår virkelig at få veteranernes fortælling frem på en god og informerende måde. For flere af veteranerne har det virket næsten terapeutisk at fortælle om det, de har været igennem. Derfor er de dybt taknemmelige over for Jakob. Vi har ikke fortrudt det ét sekund, at vi indgik et samarbejde med Jakob.”
Jimmi Schoubo Povlsen
Stifter af Veterankortet.dk
Christian Andreas Jensen
SoMe & Contentansvarlig hos Frie Selvstændige
“Vi har haft et forrygende samarbejde omkring Hånden på kogepladen, hvor vi er lykkes med at skabe unikt og kreativt indhold, der ræsonnerer hos målgruppen, og som samtidig er i tråd med det, vi i Frie Selvstændige kan hjælpe dem med.
Jakob har med sin viden og sit engagement bidraget til at gøre processen inspirerende, lærerig og nem, så vi nu står med en gennemarbejdet produktion, der er blevet taget godt imod, og som vi er stolte af.”
Vi har produceret tillidsskabende og ørehængende indhold for en række større virksomheder, organisationer og en enkelt kommune. Herunder kan du se et udvalg af dem, som får nye kunder, medlemmer og følgere gennem kreativt og engagerende indhold.
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.