Det er det nemmeste at sætte sig ned en eller flere personer, trykke record og få optaget en podcast. Det har vi hørt en del sige gennem tiden, men som med alt muligt andet, er det mere nuanceret end som så. Vi vil gerne levere dig et resultat, i kan være stolt af.
For at få et stærkt resultat af indsatsen, er der flere aspekter man bør arbejde sig igennem. Det kræver den rette forberedelse, i skal fokusere på jeres målgruppe og vide præcist hvad målet med podcasten er.
Det vil vi gerne hjælpe jer i mål med og har herunder samlet de overordnede punkter for at give et lille indblik i den proces vi benytter her hos Ugli Fruit Productions, til at skabe en podcast serie præcis som i ønsker den.
Vores mål er, at processen skal være nem og overskuelig for jer.
Vi indleder samarbejdet med en workshop, hvor vi går i dybden med både målgruppen, konceptet og det klare formål med podcasten.
Det vigtigste i starten af workshoppen er at finde ind til jeres DNA og få en grundig snak om, hvad I kan tilbyde jeres potentielle kunder. Denne del har I helt sikkert godt styr på, men det kan alligevel være vigtigt at få snakket om, inden I taler om, hvad jeres målgruppe skal få ud af podcasten.
Derfra handler det udelukkende om jeres målgruppe. Det er dem, der skal bruge deres dyrebare tid på at lytte til jer, og føler de ikke, at podcasten er lavet til dem, så finder de en anden. Mere simpelt sagt: Podcasten skal ikke handle om jer, men om jeres målgruppe.
Vi anbefaler at hjælpe lytterne med at løse konkrete og relaterbare udfordringer (Se hvordan vi gjorde TACK International her) eller gøre dem klogere på aktuelle emner eller andre ting i jeres branche (Sådan hjalp vi Green Hub Denmark med at få spredt deres budskab) – så længe I fokuserer på at skabe værdi for lytteren. Det gør, at der bliver opbygget tillid imellem jeres virksomhed og lytteren og kun på den måde får I succes med at sælge i jeres podcast.
Vi hjælper med tilrettelæggelse og den røde tråd i hver episode, hvilket sikrer jer, at hver optagelsesdag er nøje planlagt. Det gør, at vi kan optage 3-6 episoder på en dag, og I vil opleve, at det gør processen mere effektiv og let for jer.
Lyden er ekstremt vigtig i fastholdelsen af lytterne, og vi sikrer jer den bedste på markedet med vores high-end lydstudie. Mikrofonerne er blandt de bedste på markedet, og bliver bl.a. benyttet af DR og Podimo, men også af legendariske musikartister som Michael Jackson og Bruce Springsteen.
Vi tilbyder vores kunder forskellige muligheder for optagelse af de planlagte episoder, bl.a. i vores eget studie i hjertet af Aalborg, men vi kommer også gerne ud til jer med vores mobile lydstudie.
I denne del af processen skal i bare læne jer tilbage og lade os gøre arbejdet færdigt. Vi tager jingle, intro og indholdet og samler det hele til lyttelækre ørehængere, som fastholder og skaber værdi for jeres lyttere. Hos os tør vi godt prale med, at vi skaber lytteoplevelser i høj kvalitet bl.a. ved at gå det producerede indhold minutiøst i gennem. Her fjerner vi unødvendig ”støj” og sørger for at passionen, personligheden og det menneskelige aspekt skinner i gennem. Det skal sikre jeres lyttere den bedst mulige oplevelse.
Efterhånden som episoderne er færdige, bliver de lagt til udgivelse på de podcast-platforme, din målgruppe bruger mest, bl.a. Apple Podcast, Spotify og Podimo, men også på jeres egen hjemmeside. Vi hjælper med at få skabt den perfekte landingside til jeres podcast, så jeres besøgende på hjemmesiden bliver fanget og nødt til at give den et lyt.
Jeres podcast er ingenting uden markedsføring. Sammen lægger vi en realistisk og skræddersyet marketingplan, der er let at eksekvere for jer. Vi hjælper med produktion af små teasere til hver episode, så folk kan høre, hvad du har i posen til dem. Med det rigtige koncept, kvalitetsoptagelser og en markedsføringsplan, der rammer din målgruppe, er vejen banet for, at du får masser af taletid hos de lyttere, du allerhelst vil have som kunder. Det giver større synlighed, flere varme leads, flere kunder og kan hurtigt mærkes på din bundlinje.
Med vores pakkeløsninger er der kort vej fra tanke til handling – og ingen tekniske forhindringer, som spænder ben. Alt hvad du skal gøre, er:
så du kan finde ud af, hvordan podcasting kan blive en gamechanger for dit firma.
finder et stærkt koncept, optager, redigerer og udgiver din podcast.
og tiltrukket nye kunder med indhold, som skaber værdi for din målgruppe.
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.