Sådan differentierer Nissen&Co. sin markedsføring og branding med en podcast, der ikke handler om annoncering på sociale medier. Nissen&Co. er et lille team af dedikerede nørder fra Nordjylland, der laver meget af det, som alle konkurrenterne også gør. De gør det bare lidt mere anderledes.
.. der ikke handler om annoncering på sociale medier
Velkommen til Bag Om Bureauet – podcasten hvor jeg møder mine konkolleger i branchen til en uformel og ærlig snak om livet som bureauejer. Vi taler bl.a. om hvordan de håndterer de mange myter og fordomme der findes mod bureaubranchen, og hvordan de har tacklet deres absolut største fuckups. Men vi krydrer det også med tips og tricks, som uden tvivl vil styrke din forretning.
Nissen&Co. er et lille team af dedikerede nørder fra Nordjylland, der laver meget af det, som alle konkurrenterne også gør. De gør det bare lidt anderledes. Deres vision er at agere som din samarbejdspartner og ikke din leverandør. I alt de gør for deres kunder, er de 100% dedikerede. De vil være den ekstra medarbejder, som ikke står på papirerne.
Emil og teamet ønskede ikke bare at få produceret en podcast – de ville skabe indhold, som kunne genbruges på tværs af alle marketingkanaler. Sammen med Nissen&Cos egen videomand fik vi derfor også filmet episoderne med det formål at udgive dem på YouTube, men også for at klippe små teasers med sjove anekdoter og guldkorn, som er ideelle at (gen)bruge på sociale medier.
Synlighed er altafgørende for en ny podcasts succes, og derfor er det vigtigt at showet er en integreret del af marketingmixet på lige fod med nyhedsbrevet og andet markedsføring og branding. Alt efter længden på episoderne gemmer der som minimum 5-10 stykker personlige og faglige guldkorn, som differentierer sig positivt fra andet klassisk markedsføringsmateriale, da du får virksomhedens personligheder og passion frem i lyset.
På den måde markedsfører Nissen&Co. ikke bare podcasten – de vækker også følelserne og skaber en personlig connection til deres potentielle og eksisterende målgruppe, hvilket styrker deres muligheder markant i salgsarbejdet.
Vi indledte samarbejdet med en miniworkshop, hvor målet var at gå fra den flyvske idé til et simpelt og letforståeligt koncept, hvor målgruppen er defineret og lytterne ikke er i tvivl om, hvad de får ud at lytte til podcasten. I et ethvert projekt vi sparker i gang, er det vigtigt, at indholdet spiller på målgruppens banehalvdel – det lyder banalt og ligetil, men disciplinen er sværere end som så.
Derudover hjalp vi også Emil med tilrettelæggelsen af hver episode, for det er ikke nok bare at sætte udstyret op og trykke record. Der skal være en klar rød tråd gennem hele episoden, hvor lytterne ikke er i tvivl om formålet og udbyttet.
For at lette processen og gøre det nemmere for Emil at få podcasten produceret, anbefalede vi også at planlægge og optage flere episoder på samme dag. Det gjorde, at vi kunne optage de 5 episoder over 2 dage.
Når Emil afsluttede hver episode og takkede gæsten for at være med i episoden, skulle han blot læne sig tilbage, mens vi redigerede episoderne færdige indenfor 5 arbejdsdage. Ugli Fruit Productions sørgede ligeledes for, at podcasten blev udgivet på alle de relevante platforme som Apple Podcast, Spotify mm.
Jakob fra Ugli Fruit Productions har været sindssyg god til at hjælpe os gennem hele processen. På selve optagedagen var han god til at få mig til at føle tryghed som vært – men vigtigst af alt, at dem der har deltaget i podcasten har følt, at der bare var styr på tingene. Jeg kan på det kraftigste anbefale at tage fat i Jakob, hvis du skal have produceret en podcast.
Skal vi også skabe en podcast til dig?
Vil du også opnå større kendskab og tillid hos din målgruppe ligesom TALK International? Så book en gratis og helt uforpligtende sparring i 30 minutter allerede i dag.
Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.