Fra trofaste lyttere til loyale kunder: Podcastens rolle i den digitale købsrejse

Det kan være udfordrende at navigere gennem den hurtige strøm af nye digitale medier og værktøjer. Et af de mest markante lige i tiden er podcasts, som er eksploderet i popularitet de seneste år. I denne episode af PodcastGuiden dykker Jakob Sloth Linneberg sammen med Peter Schjødt, ned i, hvordan podcastmediet kan forvandle trofaste lyttere til loyale kunder og hvilken rolle mediet spiller i den digitale købsrejse.

Den nye måde at dele viden på

Podcasts er blevet et populært medie til at dele viden, især i den digitale verden. I følge Jakob er nøglen til en vellykket podcast at finde de rigtige lyttere og skabe indhold, der er relevant for dem. Peter pointere også at en podcast kan holde på lytterne i længere tid sammenlignet med de fleste andre medier, da mediet tillader et dybere og mere udførligt fokus på et emne.

Podcasts i branding og salget

Peter illustrerer på fornemmeste vis, hvordan en podcast sammen med indsatsen fra andre marketingkanaler kan være afgørende for at kunderne vælger dit produkt i det digitale køleskab, når de skal bruge en med jeres kompetencer. 

Det kan gøres ved at du skaber indhold der spiller på målgruppens banehalvdel, hvor du besvarer deres oftest stillede spørgsmål.

Peter bruger også eksemplet om en kvinde, der startede sit eget creme-brand “Drunken Elephant”. Efter at have lyttet til hendes podcast blev han så investeret i hendes historie, at han endte med at købe en af hendes cremer til sin kæreste.

Indhold til andre kanaler

Dermed kan podcastmediet også spille en central rolle i jeres samlede marketing-mix ved at generere indhold til sociale medier, hjemmesiden, nyhedsbrevet og meget mere. Som eksempel til at illustrerer dette bruger Jakob eksemplet at podcasten er træet, hvorfra du kan “plukke” engagerende og tillidsskabende indhold ned fra.

Del på

Relateret blogs

Hvorfor vælger du Coca Cola frem for Pepsi?

Hvorfor vælger mange Coca-Cola, selv når blindsmagninger viser, at de egentlig foretrækker Pepsi? Det er et af de mest fascinerende spørgsmål inden for branding og forbrugeradfærd – og et skoleeksempel på, hvordan markedsføring kan påvirke vores beslutninger mere end produktet selv.

Læs mere

Den ultimative guide til at starte en ørehængende podcast, som tiltrækker nye kunder (Opd. 2024)

Vil du læse mere om, hvordan en podcast kan løfte din forretning? Samt få flere fakta om, hvor effektivt et marketingværktøj en podcast er? Så hent den gratis guide til, hvordan dit firma får succes med podcasting.

Få svar på:

  • Hvordan du får nye kunder med en podcast
  • Hvorfor det virker (Konkrete cases fra virkeligheden)
  • Hvordan du skalerer indholdet til samtlige marketingkanaler

Få en plan til:

  • Hvordan du kommer i gang med podcasting
  • Hvordan du tiltrækker og fastholder lytterne
  • Hvordan du bruger podcasts i markedsføringen
Få alt at vide om podcasting!
jakob sloth linneberg

Vil du have hjælp til din næste podcast?

Få skabt en podcast der tiltrækker lyttere

BOOK 30 MIN. UFORPLIGTENDE SPARRING